Beszámolók

Tanuljunk tehetségekkel, tehetségektől innovatív környezetben!

A Kárpát-medencei Tehetségkutató Alapítvány tehetséges fiataljainak részvételével idén is társasjáték alkotó programunk indult, melynek célja a tavaly elkészült Terra Talenta című ismeretterjesztő és érzékenyítő társasjáték innovatív, számítógépes formában történő megalkotása.

2020. február 28-án, péntek délután találkoztak először közösen a programban résztvevő fiatalok. A képzések sorát az interaktív Mars Mission című logikai fejtörő megfejtése nyitotta. A résztvevők kisebb csapatokban oldották meg a logikai feladványokat, melyek során logikai készségeiken túl ügyességre és műveltségi ismereteikre is nagy szükség volt. A fiatalok a feladványok megoldása során mindvégig az egyenrangúság és együttműködés példáját mutatták, és sikeresen vették a küldetést.

A szombati nap nagyobb részén közösségépítő tréning várta a résztvevőket, mely felkészítette őket a félévben zajló projekt közös megvalósítására, és további ismereteket adott a csapatokon belül szükséges szerepkörökről és az azokhoz tartozó feladatokról is. A program természetesen különböző feladatokon és játékokon keresztül, saját élmény alapján, és annak feldolgozásával világított rá mindezen tudnivalókra, így a fiatalok élvezettel vették a kihívásokat, és az új ismereteket. A délután fennmaradó részét pedig további logikai játékokkal, és ismerkedéssel töltötték az Alapítvány diákjainak körében.

Vasárnap következett a résztvevők által legjobban várt pillanat, mikor az eddigi tudnivalókat a gyakorlatba is elkezdhették átültetni, és megismerkedhettek a Terra Talentával. Egy rövidebb bevezető után a diákok tapasztalt játékmester közreműködésével vitatták meg egymást közt a társasjátékok különböző mechanizmusait és vitatták meg a sikeres társasjátékokhoz szükséges elemeket. A fórumot követően a nap további részében a játék végig játszása közben javaslatokat tettek az online térbe történő átültetéshez szükséges fejlesztésekkel kapcsolatosan, újraértékelték a pontozási rendszert és végül, de nem utolsó sorban megismerték és kipróbálták a projekt során felhasználandó informatikai rendszert is, melyben a játék a fiatalok munkája során elkészül.

Pályázati azonosító: NTP-ITKK-19