Hírek

Székelyföldi körút (második fejezet)

Székelyföldi körutunk folytatásaként Petri László (programigazgató) és Kocsis Dorottya (mentoráltunk) találkozott Mara Gyöngyvérrel, a Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem oktatási és minőségbiztosítás rektorhelyettesével. Az iskolákat látogató körútjukat a csíkszeredai Márton Áron Főgimnáziumban kezdték meg, ahol találkoztak Varga László igazgató úrral. Több mint 140 diák hallgatta meg az alapítvány munkájáról szóló előadást, amelyet a programigazgató tartott. Ezt követően Kocsis Dorottya mutatta be, hogy milyen az alapítvány mentorált szemszögből. Délután találkoztak Burus-Siklódi Botonddal, az RMPSZ elnökével, amely nagyon sikeresen záródott.

Az alapítvány népszerűsítése a gyergyószentmiklósi Salamon Ernő Elméleti Líceumban folytatódott, ahol Lakatos Mihály igazgató úr fogadta képviselőinket. A hallgatóság osztályonként három-három főt delegált, akiknek a feladata, hogy az elhangozottakat továbbítsák saját közösségeikbe. Összesen 50 fő hallgatta az előadást. A harmadik iskolai napon a székelyudvarhelyi Tamási Áron Elméleti Líceumba látogattak, ahol az éppen felújítás alatt álló épület egyik előadójába gyűltek össze az osztályok képviselői. Megközelítőleg 40 diák alkotta a hallgatóságot. 

Székelyföld központjából a legkeletibb magyar városba, Kézdivásárhelyre utaztak, hogy a Nagy Mózes Elméleti Líceumban tartsanak előadást. Gondos Borbálával kiegészülve már hárman meséltek a Kárpát-medencei Tehetségkutató Alapítványról és annak munkájáról. Bejan András igazgató úr bevezetése után a 70-80 fős diáksereg előtt tartott előadás sikeresnek bizonyult, hiszen az előadás után több diák is kérdezett az előadóktól.

Ötödikként a brassói Áprily Lajos Főgimnáziumban tartottak bemutatót, ahol Antal Annamária igazgatónő szívélyes fogadtatása után az előadás sikeresnek bizonyult. A kilencedikes és tizedikes diákoknak tartott előadás után rekord mennyiségű szóróanyag fogyott. 

Kocsis Dorottya élménybeszámolója az utazásról:

,,Utazásunk több szempontból is eredményes volt. Jól alakultak a hivatalos, illetve kevésbé hivatalos megbeszélések és találkozók, számos fiatalhoz eljuttattuk az Alapítvány hírét (a hatékonyságot az is alátámasztja, hogy több iskolából már a bemutató napján volt jelentkező diák) és nem utolsó sorban, az évszázadokon (vagy évezredeken) keresztül átívelő, hóval borított természeti-történelmi helyszíneken is járhattunk.”